Dwie kampanie na Międzynarodowy Dzień Dziewczynek - Cały Ten Zgiełk

Dwie kampanie na Międzynarodowy Dzień Dziewczynek

W 2011 r. ONZ ustanowił 11 października międzynarodowym dniem dziewczynek – po to, by rozpalać entuzjazm wokół celów dziewczynek, wokół budowania możliwości sięgania przez nie po przewodnictwo i rozwijania przez nie osobistego potencjału.

Z tej okazji wrzucam dwie kampanie, które pokazują jak wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii praw dziewczynek i kobiet.

I to nie tylko w krajach rozwijających się…

Oto poruszająca kampania z Libanu oprotestowująca prawo gwarantujące bezkarność sprawcy, jeśli poślubi ofiarę. Dzięki wyrazistej komunikacji i działaniom offline z udziałem „blood brides” udało się znieść ten zapis nie tylko w Libanie ale i w Tunezji.

A do tego najnowsza kampania z USA ironizująca na temat nowego „tampon tax” – podatku nałożonego na przedmioty codziennego użytku nie będące artykułami pierwszej potrzeby. Za takie właśnie uznano tampony a każdy stan może nałożyć podatek w innej wysokości.
W kampanii w stylu glamour wskazującej na to, że wobec tego period jest luksusem, występuje znana niegrzeczna i świadoma siebie celebrytka Amber Rose. Zachęca ono prowokująco odbiorców: „tell the government where to stick this tax”…

Świętujmy zatem dzień dziewczynki, bo jutro zaczyna się dzisiaj.

Follow me

Podoba Ci się to, co czytasz? Podziel się!

Przejdź do paska narzędzi