Dwie kampanie na Międzynarodowy Dzień Dziewczynek - Cały Ten Zgiełk

Dwie kampanie na Międzynarodowy Dzień Dziewczynek

W 2011 r. ONZ ustanowił 11 października międzynarodowym dniem dziewczynek – po to, by rozpalać entuzjazm wokół celów dziewczynek, wokół budowania możliwości sięgania przez nie po przewodnictwo i rozwijania przez nie osobistego potencjału.

Z tej okazji wrzucam dwie kampanie, które pokazują jak wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii praw dziewczynek i kobiet.

I to nie tylko w krajach rozwijających się…

Oto poruszająca kampania z Libanu oprotestowująca prawo gwarantujące bezkarność sprawcy, jeśli poślubi ofiarę. Dzięki wyrazistej komunikacji i działaniom offline z udziałem „blood brides” udało się znieść ten zapis nie tylko w Libanie ale i w Tunezji.

A do tego najnowsza kampania z USA ironizująca na temat nowego „tampon tax” – podatku nałożonego na przedmioty codziennego użytku nie będące artykułami pierwszej potrzeby. Za takie właśnie uznano tampony a każdy stan może nałożyć podatek w innej wysokości.
W kampanii w stylu glamour wskazującej na to, że wobec tego period jest luksusem, występuje znana niegrzeczna i świadoma siebie celebrytka Amber Rose. Zachęca ono prowokująco odbiorców: „tell the government where to stick this tax”…

Świętujmy zatem dzień dziewczynki, bo jutro zaczyna się dzisiaj.

Follow me
Przejdź do paska narzędzi